Det lykkedes tirsdag piraterne at hive sin første sæson-sejr hjem

Aalborg Pirates spillede tirsdag aften sin anden testkamp hjemme mod Esbjerg Energy, hvor piraterne vandt med 2-1. 

Piraterne kom meget bedre ud fra start - modsat den første testkamp mod Frederikshavn White Hawks - og allerede efter små 10 minutter havde hjemmeholdet spillede sig frem til flere store chancer. 

Efter 11 minutter var det derfor også piraterne, der lykkedes med at få scoret kampens første mål. Det var nytilkomne Oskar Drugge, der fik sendt pucken i mål til 1-0. 

På trods af flere gode takter fra hjemmeholdet lykkedes piraterne ikke med at få sendte flere pucke i nettet i kampens anden periode. Sådan var det dog ligeledes for gæsterne fra Esbjerg, og derfor gik holdene til den anden periodepause med samme stilling som før. Nemlig 1-0 til hjemmeholdet. 

Det ændrede sig dog i tredje periode, hvor det endnu en gang var aalborgenserne, som fandt vej til Esbjerg-målet, og her bragte Emil Marcussen hjemmeholdet sig yderligere foran med 2-0 efter syv minutter. 

Med små fire minutter tilbage af kampen fik Esbjerg Energys Juuso Walli tildelt en 2+2 minutters, hvilket gav hjemmeholdet powerplay resten af 3. periode. 

Der gik dog ikke længe af piraternes powerplay før det lykkedes gæsterne at komme på måltavlen, da Oliver Kjær reducerede til 2-1 i undertal. 

De resterende minutter formåede hjemmeholdet ikke at få udnyttet sit powerplay til at få scoret endnu et mål, og derfor endte kampen med sæsonens første sejr til Aalborg Pirates på 2-1. 

Aalborg Pirates spiller sin næste træningskamp fredag den 19. august klokken 19.00 mod Frederikshavn White Hawks i Frederikshavn. 

Kampfakta

Periodecifre: (1-0, 0-0, 1-1)

Mål: 1-0 Oskar Drugge (11.10), 2-0 Emil Marcussen (47.05), 2-1 Oliver Kjær(56.46)

Udvisningsminutter: Aalborg 6, Esbjerg 12


Interview med Thomas Lillie efter sejr over Esbjerg Esbjerg Energy venter i næste træningskamp