I den indeværende sæson har flere spillere gæstet Metal Ligaen fra både AHL og NHL. I kølvandet på disse besøg, har der også været et øget fokus fra de nordamerikanske klubber på netop Metal Ligaen, for at se nærmere på de ligaer, som klubberne har sendt deres spillere til under deres ufrivillige coronapause.

Gentagende gange er nordamerikanske scouts blevet spottet i de danske haller, for at se på spillere fra Metal Ligaen. Særligt i Aalborg Pirates har en enkelt pirat, tiltrukket sig særlig opmærksomhed derovre fra.

"Der har været heftig aktivitet på min telefon de sidste par uger," udtaler sportschef Ronny Larsen, der i skrivende stund er ved at genoplade sin telefon, efter mange lange telefoniske forhandlinger.

Det er derfor både glædeligt, men også meget sørgmodigt, at vi kan meddele at vores Waterboy gennem mange år, Henrik Pedersen, med øjeblikkelig virkning skifter Bentax Isarena ud med større forhold i NHL.

Waterboy udtaler om sit store karrierespring: "Jeg er meget spændt på, om vandet i USA smager lige så godt, som det jeg giver spillerne her i Danmark" og tilføjer: "Jeg tror, at mit vand havde en stor del af æren for, at piraterne kunne score 3 mål på kun 20 sekunder i tirsdagens semifinale mod Esbjerg Energy."

Vi ønsker Water alt mulig held og lykke i verdens bedste liga, og han vil naturligvis altid være velkommen på vores bænk, hvis lille Danmark igen skulle trække i ham.

STATS bag semifinale 1: Aalborg skarpest på alle parametre Pirates TV: Highlights fra 1. semifinalekamp