Erhvervsprofilen Claus Holstein indtræder nu som interim direktør i Aalborg Pirates. Her har bestyrelsen på få uger sikret klubbens fundament ved at rejse 4,5 millioner kroner i sponsorater og ansvarlig lånekapital.

Efter den daværende direktør i Aalborg Pirates fik frataget sine beføjelser på grund af besvigelser og dokumentfalsk den 17. april, kan bestyrelsen nu offentliggøre, at Claus Holstein indtræder som interim direktør pr. mandag den 6. maj.

I den mellemliggende periode har Aalborg Pirates ved hjælp af en enorm opbakning fra det lokale erhvervsliv rejst 4,5 millioner kroner i sponsorater og ansvarlig lånekapital. Dette sikrer klubbens økonomiske fundament og betyder i forhold til spillerbudgettet, at Aalborg Pirates også har sikret muligheden for at kunne stille fuldt lønloft i den kommende sæson.

- Som tidligere repræsentant i Aalborg Pirates’ bestyrelse har Claus Holstein et stort kendskab til vores organisation, opbygning og samarbejdspartnere. Derfor er han valgt til at tiltræde som interim direktør, og vi er glade for at få så tung en erhvervsprofil ind på posten for at skabe en fremtidig stabilitet. Claus kommer med tung erfaring som tidligere direktør i Port of Aalborg og bestyrelsesmedlem i virksomheder, der har et omfang, som er meget større end Aalborg Pirates, forklarer bestyrelsesformand Morten Fals.

Som interim direktør får Claus Holstein til opgave at styrke klubben administrativt og kommercielt forud for den kommende sæson og Aalborg Pirates værtskab for kvalifikationen til Vinter-OL. Her bliver Aalborg i august 2024 dansk hjemmebane for herrelandsholdet i en pulje med Norge, Japan og Storbritannien.

- Mit fokus bliver at gøre Aalborg Pirates til en økonomisk bæredygtig klub i mange år frem. Blandt andet via større samarbejdspartnere og en stærk organisation. Der er tale om en klub, der har været ude for en uheldig hændelse, men det er en sund og veldrevet organisation, så det bliver et optimistisk og positivt stykke arbejde at gå til, siger Claus Holstein

Den igangværende undersøgelse af besvigelser og dokumentfalsk bliver ikke en del af den nye, interime direktørs ansvarsområder, men håndteres af bestyrelsen. Morten Fals kommer fremadrettet som arbejdende bestyrelsesformand også til at have ansvaret for at drive Aalborg Pirates’ ESG- og CSR-initiativer.

- Claus Holsteins vigtigste opgave bliver at styrke vores forretningsmodel og de kommercielle aktiviteter og dermed medvirke til, at sportschef Ronny Larsen får et slagkraftigt hold på plads. Vi skal sikre, at vi driver klubben rigtigt frem nu med al den medvind, vi har fået de seneste tre uger. Nu skal fundamentet udbygges, og derfor har vi også rakt ud til fansene og de øvrige sponsorer med nogle mindre støttepakker kaldet ”Vi sætter holdet”, forklarer Morten Fals.

Det omfattende redningsarbejde, som startede, da det kom frem, at der var begået falskneri i klubbens økonomi, er således ikke helt i mål endnu. Klubben er fortsat på jagt efter yderligere en million i form af støtte for at sikre, at der er økonomi til at kunne stille med et hold i den absolutte top af isligaen. Vi rækker virkeligt ud til fans og sponsorer nu.

- Vi har nået det punkt, hvor vi må gå helt op til lønloftet i vores arbejde med at skrive kontrakter, men vi skal bruge yderligere cirka en million for at slippe sportschefen løs ligesom arbejdet med sponsorater for sæsonen intensiveres nu. Vi vil vinde pokaler – og vi er så tæt på igen at være et sted, hvor det er realistisk, så nu skal vi lige skubbe den det sidste stykke over stregen, siger Morten Fals.

Bestyrelsesformanden kan desuden afsløre, at der allerede er forhandlinger om næste sæsons trup i gang – og at det er spændende nyheder, der venter om hjørnet fra sportschef Ronny Larsen og den nye direktør.

For yderligere information kontakt bestyrelsesformand Morten Fals, Aalborg Pirates: Tlf. 41 95 10 00 eller mfa@aalborgpirates.dk

Pressemeddelelse: VI SÆTTER HOLDET og forlænger med Kirill Kabanov Pressemeddelelse: Direktør frataget beføjelser og hjemsendt